Les også
Dramaleker
Dramaleker kan brukes som forberedelser til drama/teater-timen, som trygghetsøvelser, som moro og mye annet rart.
Les mer >>Presanger med vifteform
Lei av at nesten alle pakkar ser like ut og tydelig ber preg av forhasta innpakking som ofte er utført av forkava butikkpersonale i ei fortørna og hektisk førjulstid?
Les mer >>Teddy sin dag, 27. oktober
I Hundeidvik Privatskule sin SFO har vi lang historie for å markere mange slags dagar, og no er vi igjen komne til Teddybjørnen sin internasjonale dag. Dagen som "vart til" etter at president Theodore "Teddy" Roosevelt nekta å skyte ein liten bjørneunge under ein jakttur i 1902. Denne datoen var også presidenten sin bursdag.
Les mer >>Gjenbruksjula, del 2
Etter at den nasjonale avisveka var gjennomført lyste det formeleg i auga til oss i SFO. Avisene skulle ikkje få lov å gå til papirdunken før dei hadde blitt nytta som enda eit ledd i "formingsloopen". Vi hadde laga avisjuletrebileter frå før (sjå gjenbruksjula del 1), men ville vidareutvikle juletreskogen enda litt til... Då vart det aviskjegletre i ein fykande fei...
Les mer >>Nydelige høstblader
Sommeren er over og høsten banker på døren. Nå er det bare å ønske krystallklare dager velkommen. Denne gangen lager vi høstbladene selv. Fargerike og flotte.
Les mer >>Kreativt kaos
Hva kan man gjøre for å legge til rette for kreativitet på best mulig måte? Har du prøvd å lage et lite kaos for å skape kreativitet?
Les mer >>Lag et strandmiljø
Når sommerferien kommer er det sikkert flere som håper på sol, sommer og strandliv. Hva med å lage et strandmijø sammen?
Les mer >>Lillespøk og storespøk – det er ingen spøk!
Kva skjer når lokalavisa og Halloween møtast på SFO? I Hundeidvik SFO har Janne og gjengen funne svaret og det handlar både om kreativitet, gjenbruk og mykje latter!
Les mer >>Barns medvirkning og samskaping i praksis – eksempler fra Berg SFO
På Berg SFO i Trondheim får 4. trinn-elevene muligheten til å fordype seg i musikk og teater på barnas premisser. Gjennom Band og Mona-artig får barna være medskapere fra idé til forestilling. De velger selv låter, karakterer, replikker og rekvisitter og møter voksne som støtter, forenkler og heier. Dette er barns medvirkning i praksis, med eierskap, kreativitet og fellesskap i sentrum.
Les mer >>

