Hva kan man gjøre for å legge til rette for kreativitet på best mulig måte? Har du prøvd å lage et lite kaos for å skape kreativitet?

Denne artikkelen er kun åpen for medlemmer av Nettverket! for SFO.

For å lese hele artikkelen må du logge inn (øverst til høyre i menyen).
Dersom du ikke er medlem må du melde deg inn for å få full tilgang.

Gjenbruksjula, del 2

Etter at den nasjonale avisveka var gjennomført lyste det formeleg i auga til oss i SFO. Avisene skulle ikkje få lov å gå til papirdunken før dei hadde blitt nytta som enda eit ledd i "formingsloopen". Vi hadde laga avisjuletrebileter frå før (sjå gjenbruksjula del 1), men ville vidareutvikle juletreskogen enda litt til... Då vart det aviskjegletre i ein fykande fei...

Les mer >>

Eventyr som terapi

Kan eventyr hjelpe barn til å bearbeide følelser? Psykologen Jan Paul Brudal har brukt nettopp eventyr i behandling av barn med emosjonelle problemer.

Les mer >>

Innendørs hyttebygging

Hyttebygging kan også foregå innendørs. Gjerne i litt andre former enn ute, men mulighetene er mange. Kanskje flere enn vi tror.

Les mer >>

Rock på Berg SFO

På Berg skole i Trondheim har SFO en aktivitet de kaller "Band". Alle barna i 4. trinn får tilbud om å begynne å spille i band. Tenk så spennende!

Les mer >>

Lag et strandmiljø

Når sommerferien kommer er det sikkert flere som håper på sol, sommer og strandliv. Hva med å lage et strandmijø sammen?

Les mer >>

Å lage dukkeansikter

Dukkeansikter som kan brukes til mange varianter av dukkekropper.

Les mer >>

Tegning gir gode samtaler

Sammen med Øisteins blyant har Barnekreftforeningen laget filmer og aktivitetshefter for barn i alderen 5 til 9 år. Perfekt som inspirasjon på din SFO.

Les mer >>

Lag en flott kulepenn

Kjempekul kulepenn. Enkel å lage

Les mer >>

Barneveiledaren - ein sjølvlysande unik blekksprut!

Har de nokon gong tenkt på det? Ikkje?Ikkje vi heller eigentleg, før tanken berre la seg der. Det er no vel ikkje noko som er meir sjølvsagt å samanlikne barneveiledaren med enn ein blekksprut!

Les mer >>